پیدا کنید پرتقال فروش را!!!!!!!

مدیدی است با عنایات خاصه؟؟؟؟ این حقیر وهمکاران محترم  شغل جدیدهم پیدا کردیم و با نصب دستگاه pos تحویلداری بانک هم بر وظالیف ما افزوده شد باهر تراکنش حقوق دولتی بی چون وچرا به حسابهای مربوطه واریز می شه که باید هم واریز شه اما حق التحریر ماکجا می ره با خداست حساب می بندیم آمار می گیریم

اماوقتی خرج دفتر، اجاره دفتر، درصد کانون ،حقوق پرسنل ،پول گزاف تلفن ناشی از اتصال posبه سرور،پول کاغذ مصرفی دوچندان ناشی از نصب دستگاه جادویی موصوف ،پول شارژکارتریج پرینتر،ضرر ناشی از تراکنش های ناموفق و........دیگه نگم بهتره !!!!!!خلاصه همه اینهارو که کسر می کنیم میبینمیم خدارو شکر به اندازه یه کار گر محترم وزحمت کش فلان کارخونه واسه ما مونده هرچند که دم عید وعیدی اونا خودش یه کمک بزرگ وما از اون هم محروم !!!! می یایم حساب روچک می کنیم می بینیم ای دل غافل جمع دفتر باموجودی حساب بانک نمی خونه (تفاوت از زمین تا آسمان است)

خلاصه یه لیوان آب می خورم که خدای نکرده تواین بی پولی محتاج تعویض سوزن انژکتور قلب نشیم وبعدش   بسم اله شروع می کنم به تماس با شماره های پشتیبان مندرج پشت دستگاه posاینجاست که تازه میفهمیم ای بابا سه تا شماره از چهارتا شمار پشتیبان محترم به علت بدهی قطع شده !!!اولین سوال وشک:واقعا اونی که توکار خودش مونده می تونه از من پشتیبانی کنه؟؟(کوری عصا کش کوری دگر شود)

القصه یه شماره بوق می خوره وجواب میده (باسلام کد؟؟ هستم) شرح درد رو می گیم اونم بی هیچ معطلی یه شماره میده ومیگه: آقا!! مسئولش ما نیستیم وزنگ بزن تهران آقای ؟؟؟؟ ،(خداحافظی درحالی که مبهوت از اینهمه فداکاری وپشتیبانی هستم)وتماس مجدد با تهران !! دستش در نکنه انصافا آقای مودبی بود این آقای مستقر درتهران !!!حداقل حواسش جمع بود که پشت تلفن داره باکی صحبت می کنه !!(نه مثل اون آقای پشتیبان کد؟؟ که انگاری عصبانیت دعوابا زنش رو داره سر ما خالی میکنه؟؟) خلاصه پرینت حساب بانک ملی وپرینت آمار کامپیوتری از posخودمون رو با این آقای محترم مسئول در تهران چک کردیم وایشان حق را به ما دادند که بله تراکنش های شما صحیح انجام شده  ولی فلان مبلغ پول شما به حساب نیامد  انشاء اله پی گیری می کنیم میاد به حساب، حالا چه موقع  وتوسط کی؟؟؟  با شما همکاران محترم!! لطفا پیدا کنید پرتقال فروش را؟؟؟؟؟

 

ازکاغذ اخبار تا اینترنت کجای راه هستیم؟؟؟؟

  امروز ساعت 13:40باصدای زنگ تلفن همراه نظرم به آن جلب شد ودرکمال مسرت دیدم که نام جناب عادلی عزیز،استاد بزرگوار ورئیس جامه سردفتران ودفتر یاران مازندران برآن نقش بسته پس از سلام واحوال پرسی سخن به کمیته ورزش جامعه ولزوم اطلاع رسانی جمعی وشر کت هرچه بیشتر همکاران دراین بعد کشانده شدکه پیرو صحبتهای استاد عزیز برخود لازم دیدیم به مسائلی دراین خصوص ((اطلاع رسانی جمعی))بپردازم :  همانگونه که دیدیم و زین پس نیز بی نصیب نخواهیم ماند اگر پی گیری وتلاش همه جانبه وروابط عمومی بالا وقوی از ناحیه همکاران واساتید زحمتکش نبود ای بسا که امروز ما در وحشت وگرداب سرگردانی، ناشی از، ازدست دادن بیش ازهفتاد درصد درامد دفاتر((مقوله اسناد خودرو)) و در بیابانی پر اضطراب  ، تنها می ماندیم پس لازم است دراین دوره که عصر ارتباطات نامیده می شود به جای اعمال رفتار منفعلانه  به خود اییم وفعالانه ودر جهت تعالی شان سردفتری گام برداریم ومثال ما  مثال سرنشینان آن کشتی نباشد که بی تفاوت به هم سفر خود می نگریستند درحالی که اوبا درفش جای خود را سوراخ می کرد ،که اگر اینگونه باشد غرق خواهیم شد!!!!دراینجا جای چند سوال مطرح است حال آنکه تمامی دفاتر مکلف به پرداخت وجوه از ازطریق سامانه الکترونیکی هستند پس به احتمال غریب به یقین تمامی دفاتر اسناد رسمی باید حداقل به یک دستگاه رایانه مجهز باشند اماسوال اینجاست ؟چند نفر از همکاران محترم با اصول اولیه کار با آن آشنایی دارند؟(همکارانی که مکلف به دریافت دیپلم درجه یک ودو icdl شده اند) ،چندنفر از همکاران محترم درغیاب مسئول کامپیوتر دفترخانه(اپراتور) قادر به تنظیم سند وپرینت آن می باشند که جزء پیش پا افتاده کارایی های کامپیوتر است ؟چند نفر از همکاران با اینترنت آشنائی دارند؟ آشنایی با مقوله اینترنت به جای خود مسئله بحث برانگیز دیگریست باتوجه به ثبت اطلاعات سران دفاتر درسایت سازمان وراه اندازی سامانه تبادل اطلاعات ودسترسی به نام افرار ممنوع المعامله  وبخشنامه ها از طریق اینترنت یا مقوله اظهارنامه مالیات برارزش افزوده که ازاین به بعد هرسه ماه یکبار باید از طریق اینترنت تکمیل شود!!!! (تاکی شان سردفتری می طلبد که پشت درب اتاق مسئول ارزش افزوده اداره دارائی درنوبت بماند ؟؟؟؟ ) برخی از همکاران بهانه ای چون وقت محدود دردفتر وعدم تمرکز در جهت ارتباط با اینترنت را بیان می کنند اما برای جبران تمامی این مواردفقط اراده ای پولادین کافی است  برای کسی که به صورت حرفه ای با اینترنت کار چندانی ندارد تنها هزینه ای معادل حداکثر500000هزار تومان کافی است برای خرید یک دستگاه لپ تاپ ،جدای ازاین وخوشبختانه گوشی موبایل اکثر همکاران حداقل امکانات جهت اتصال به اینترنت ومطالعه اخبار را دارد که درصورت تمایل همکاران می تواند مبادرت به فعال نمودن اینترنت موبایل خود نمایند ودر هر زمان وهر مکانی حتی در درمحل کار ولو به مدت چند دقیقه به بررسی اطلاعات وآخرین اخبار بپردازند  درحال حاضر تعداد سایتها ووبلاگهای مرتبط با دفاتر اسناد رسمی (مستقیم ویا غیر مستقیم )انقدر زیاد هست که  با ورود به دنیای مجازی وجستجوی عنوان کلی(دفتر اسناد رسمی) احساس تنهایی به کاربر دست ندهد وبا اندکی جستجوی دقیق تجربیات همکاران چون کتابی وزین دراختیارمان قرار خواهد گرفت تجربیاتی که شاید درسال آخر تصدی پست سردفتری هم برای شخص سردفترپیش نیاید ویا درصورت بروز سوال درخصوص موارد پیش روی می توانیم با طرح آن در دنیای مجازی به تجاربی گرانقدر درخصوص ان مور دست یابیم وهزاران مورد ازاین دست باشد که دردنیای مجازی نیز به همبستگی لازم دست یابیم من الله توفیق

بهمن خونین جاویدان

بیست ودوم بهمن ماه تجلی اراده وخواست ملتی خداجوی با پیشینه تاریخی بسیار بزرگی است که در اعصاروقرون متمادی جلودارعلم وفرهنگ وپرچمدار تمدن والای بشری بوده همانگونه که درحدیثی شریف از پیغمبر (ص)نقل گردیده اگر علوم درثریا باشد مردانی از ایران به ان دست خواهند یافت وحتی پیشگوی معروف اروپایی نستراداموس نیز درکتاب خود پیشگویی کرده که ایران به زودی بر عرصه گیتی مسلط وتاثیر گذار در روابط دنیا خواهد شد وبه این ترتیب بیست وسه سال پیش امام امت (ره)فرمودند ما انقلاب اسلامی را صادر خواهیم کرد وما امروز شاهد این صدور هستیم (چه از لحاظ فرهنگی ،صنعت ،تکنولوژی ،پزشکی ،هوا وفضاو.........)باشد که قدردان این همبستگی وپیروزی باشیم  

الغوث الغوث

هرچند نزدیک به پنج ماه از تاریخ قانونی ابلاغ تعرفه جدید دفاتر اسناد رسمی گذشته اما امیدوارم به زودی ابلاغیه مربوطه جهت  گشایش  کور سوی امیدی دردل همکاران محترم وخسته دل ودرعین حال سربزیرو قانع صادر بشه !!!! البته امیدورارم تعرفه اسناد غیر مالی از حالت شناور خارج بشه وبه قول معروف قیمت مقطوع بشه !!!! می پرسید چرا؟؟؟؟؟؟ یه عده از همکارای محترم که متاسفانه تو هرشهری هم پیدا میشن ودفترکارشون رو خریدن خانم محترم شون هم دفتر یارشون هست واز این باب هم هرماه 15درصد بی دردسر براشون می مونه !!!!!!!!!!!!!!(کجا هستند اونایی که بنابه مصلحت یکی دوروزه یه قانون بی سرو ته تصویب میکنن  دو روز دیگه هم یادشون میره ببینن چه درحق یه عده جوان بیچاره کردن اصلا به روی خودشون هم نمیارن)،هربانک خصوصی جدیدی هم که اساس نامه اش نوشته میشه بندچهارم الی دهمش به الزام هیات مدیره جهت تنظیم اسناد دراون دفاتر اشاره داره خلاصه چون بنده مقرب درگاه هستند (هم مورد توجه از جنبه رحمانیت خدا،هستن وهم مورد توجه از جنبه رحیمیت)همین جوری براشون پول میباره هیچ غم وناراحتی از باب درآمد ندارند !!!! اما اما اما!!!!! از اونجایی که پول شیرین هست والبته بیشترداشتنش شیرین تر ،واسه اینکه اسم درکنن و خودشون رو منصف جلوه بدن  این سندهای کوچیک که تمام امید دفاتری  چون خیل عظیم من وما هست رو به قیمت پایین حساب می کنن(بی حساب وکتاب) اینجاست که وقتی ما با تمام امید یه سند وکالت مختصر میزنیم  می خواهیم پولش رو حساب کنیم می گیم مثلا:13000تومان (توجه کنید بهای اوراق، ارزش افزوده و حق الثبت روهم دارم پایین تر از تعرفه اعلام می کنم)ارباب رجوع با قیافه ای حق به جانب (که البته حق هم داره )میگه یعنی چه؟فلان دفتر خونه همین سند رو هفته قبل واسه برادرم تنظیم کرد6500تومان !!!!!!!!!! تعهد رو حساب میکنه4500 گواهی امضاء 1500 چون شمایی وکالت مجانی اصلا صاحب اختیاری پول چیه ما خادم المخلوقیم وووو!!!!!!! اینجاست که بعد از کلبه آرزوهای ما که خیلی وقته خراب شده دل مون به در میاد اینجاست که سوزش معده شروع میشه اینجاست که: مادری که با تمام عشق وامید میگه پسرم سردفتر شده دست به موی پسر بیست وچند ساله اش میکشه ومیگه چرا موهات سفید شده؟؟؟؟؟ اینجاست که اضطراب کرایه دفتر و حق بیمه کارمند و.......قلب ادم رو به درد میاره ؟؟؟؟ القصه میگن ما میزنیم 4500 ما میزنیم 6500 ما میزنیم1500 اگر می خواهید پولتون رو تو جوب بریزید برید جای دیگه ( دقت کردین عزیزان : باقی دفاتر شدن جوب) ووو بعد ازاینکه با این حرکات اعتماد عمومی رو جلب کردن وشدن منصف فی الارض یه واحد آپارتمان با ارزش منطقه ای دومیلیون وپانصد هزار تومان روسند می زنن ودر قبالش دویست هزار تومان می گیرن پیکان مدل 83 بدون عوارض شهرداری بدون هزینه وکالت  سند میزنن و یکصدوسی هزار تومان می گیرن وهمین طور برو تا حسابت بی افته با کرام الکاتبین. القصه شرح غصه من رو اگر خوندین ودستتون به بچه های بالا وصل هست من وهم قطارهای من رو دریابید......باتشکر

هل من ناصر؟؟؟؟

  اربعین1432هجری قمری در بهمن ماه 1389 از راه رسید وما هستیم وادعای حسین وحسینی بودن، ما  که از زهراء(س) درد پهلو به یاد داریم وباغ فدک ،ما که از علی(ع) بازوی خیبر فکن به یاد داریم و گریه درچاه ،ما که از حسین تشنگی به یا داریم وداغ عزیزان.!!!!                                                            

ما که مدعی هستیم منتظر منتقم آل محمد(ص) هستیم! چه کردیم که ادعای انتظار داریم ؟

     چه کردیم برای درک معنی قیام حسین (ع) ؟ چه کردیم برای درک دینداری وآزادگی ؟

                      ندای هل من ناصر حسین(ع) ازنای منتقمش به گوش می رسد چه کردیم برای یاری کردنش؟؟؟

اندر حکایت اوراق

بعداز ظهررفتم داخل شهرتااز پول خرج کردن مردم لذت ببرم !!!!ازاونجائی که به شخصه به دنیای کامپیوتر اعم از سخت افزار ونرم افزار علاقه خاصی دارم یه سری هم به پاساژهای کامپیوتر زدم اتفاقا رفتم پیش یکی از دوستان که کارش ماشینهای اداری بود بعداز سلام احوال پرسی سر صحبت از کار ماباز شد ودوستم بالبخندخاصی گفت : هنوز اون قارقارک (پرینتر اپسون مدل ال کیو که معمولا در هر دفتر خونه ای یه نمونه اش پیدا می شه)تو دفترت قیژقیژ میکنه؟ بیا یه لیزری  ببر هم کلاس داره هم سریع هستش وهم سرو صدا نداره ......................... گفتم عزیزم اون قارقارک قلب تپنده هر دفتر خونه ای هستش وقتی قیژقیژ میکنه واسه شما سردرد میاره ولی واسه ما حکم دستگاه چاپ پول رو داره اگه یه نیم برگی بزنه میگیم خدارو شکر یه دشتی کردیم  و زدیم به دخل!!! اگه واسه چاپ ، دوتا نیم برگی یا یه یکبرگی بخواد میگیم خدارو شکر شد مفصل !!!!هم یه پولی زدیم به دخل وهم پول برق وچایی امروزمون  در اومد...!! گفتش خوب چرا همین روتبدیل به لیزی نمی کنین ؟ گفتم آخه هنوز دنیا نتونسته این افتخار رو پیدا کنه  که کلاس و استاندارد اوراق بین المللی رو با کلاس واستاندارد اوراق نیم برگی ویک برگی دفاتر اسناد رسمی یکی بکنه !!! یپرسید یعنی چی گفتم عزیزم کلاس بی کلاس بین المللی میگه اوراق باید یا A4  یاA5 یا A3  یا B4 یا B5  باشه که یا کلاس نامه اداری داره یا کلاس نامه شخصی  که یا جمع یا کشیده(اکسترا) که همشون یا عمودی چاپ میشه  یا افقی، اما چون کلاس اوراق دفاتر یه کلاس امنیتی واختصاصی هست (نه بابا چی میگی؟واقعاً؟؟؟)هیچ کدوم از این کلاسهای مورد قبول جهانی وبین المللی رو قبول نمی کنه (البته بخاطر بالا بردن سطح امنیتی قضیه) گفت یعنی چی ؟ گفتم عزیزم یه روز کاغذ نیم برگی میاد  ازهرطرف چند میلیمتر کوچک تر از برگ استندارد A4یه روز کاغذ میاد از هرطرف  چهار سانت الی هفت سانت بزرگتر از این سایز استاندارد یه روز کاغذیک برگی میادسایز A3 یه روز یک برگی میاد چندین سانتیمتر بزرگتر ازاین سایز  پس نتیجه میگیریم  کماکان ماباید قدر اون قارقارک ها رو بدونیم که به اندازه عرض قالیچه کاغذ توش جا میگیره یا اینکه نهایتا برای تبدیلشون به چاپگرلیزری توی اینهمه گرفتاری چند روز بعد از ظهر بریم چاپخونه شاگردی تا نحوه برش کاغذ رو یاد بگیریم  بعداز اون بریم تراشکاری  تا نحوه اندازه گیری دقیق وزاویه بندی رو یاد بگیریم اون وقت یه تیغ کاتر بخریم وسایز کاغذ هارو به اندازه واستاندارد بین المللی دربیاریم .جدیدا هم از اونجایی که یارانه ها حذف شده وکیفیت همه چی علی الخصوص نون لواش وسنگک وبربری بالارفته هم سفید تر شده وهم ضخیم تر وهم عریض وطویل تر کاغذهای مورد استفاده دفتر خانه هم از غافله عقب نموده هم سفید تر شده هم  خوش عطر تر وهم عریض وطویلتر........... 

به راستی متولی تهیه وپخش اوراق مصرفی دفاتر کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به چی فکر میکنه که اوراق مصرفی ما خارج از استاندارهای بین المللی تولید وبین دفاترپخش میشه ؟ اگر در هرماه ودرهریک ازدفاتر اسنادرسمی ایرا ن فقط 300برگ نیم برگی و100برگ یک برگی استفاده بشه میشه چند برگ ؟؟؟ا اگر این برگها استاندار بین الملی داشته باشن چند کیلو درمصرف کاغذ ناشی از لبه های بزرگ وزائداین اوراق صرفه جویی میشه ؟؟ النهایه چقدر سرمایه ملی پس انداز میشه واز بین نمیره؟؟؟ دردسر همکارای محترم جهت اندازه کردن وبرش این اوراق به کنار؟؟؟؟ خودتون قضاوت کنید!!!!؟؟؟؟؟؟