سلام

توی این روزای پراز بیکاری وکسالت بار وخسته کننده      

 

فقط اومدم بگم

                            سلام خداقوت

راستی ارزش افزوده یادتون نره یه وقت جریمه بشید

وخداحافظ

درمان معجزه آمیز سوختگی

مرد جوانی مزرعه ش رو با سم آفت کش سمپاشی می کرد و می خواست بدونه که چقدر از سم در مخزن باقی مونده. درپوش رو برداشت و فندک رو روشن کرد. بخار بلند شده از سم آتش گرفت و سراسر بدن اونو در بر گرفت. اون از روی تراکتور پائین پرید و فریاد زد. زن همسایه با حدود 10 تخم مرغ از خونه بیرون دوید و در عین حال فریاد می کشید "تخم مرغ بیارید". او تخم مرغها رو شکست وسفیده رو از زرده جدا کرد". وقتی آمبولانس رسید و مسئولین کمک های اولیه مرد جوان رو دیدن پرسیدن "کی این کارو کرده؟" همه به اون زن اشاره کردن و مامورین به اون زن تبریک گفتن. " شما صورت اونو از نابود شدن نجات دادین". در انتهای تابستان مرد جوان دسته گلی به اون زن تقدیم و از اون تشکر کرد. صورتش مثل صورت یک بچه صاف شده بود.

درمان معجزه آمیز سوختگی

در ذهن داشته باشین که این روش درمان شامل آموزشهای مامورین آتشنشانی هم هست. کمک ها اولیه شامل پاشیدن آب سرد بر سطح صدمه دیده و کاهش درجه حرارت برای جلوگیری از سوختگن لایه های زیرین پوسته. بعد سفیده تخم مرغ رو روی اون نقطه پخش کنید.
زنی که قسمت زیادی از دستش رو با آب جوش سوزانده بود، با وجود درد زیاد، آب سرد روی دستش ریخت (که خیلی هم دردناکه. من کشیدم می دونم) دوتا تخم مرغ رو شکست و زرده رو از سفیده جدا کرد، کمی اونها رو هم زد، و دستش رو در سفیده فرو برد. سفیده روی دستش خشکید و لایه ای روی دستش کشیده شد. بعداً یاد گرفت که سفیده تخم مرغ یک کولاژن طبیعیه و در تمام بعد از ظهر هر یک ساعت لایه دیگری بر لایه های فبلی افزود. در بعد از ظهر دیگه دردی احساس نمی کرد و روز بعد بسختی میشد اثری از سوختگی دید. 10 روز بعد، هیچ اثری باقی نمونده و پوست رنگ طبیعی شو بدست آورده بود. نواحی سوخته شده به لطف کولاژن موجود در سفیده تخم مرغ که پر از ویتامینه کاملاً ترمیم شده بود.
این اطلاعات ممکنه به درد هر کسی بخوره. پس لطفاً برای دیگران بفرستین
ترجمه: کامران دبیری

امیدوارم مثل اتومبیل نشه

دیروز یکی از مشاورین املاک به همراه متعاملین یک آپارتمان جهت تنظیم سند قطعی به دفتر مراجعه کردن از اونجائی که پاسخ استعلامات مربوطه ومدارک کامل بود مبادرت به تنظیم سند کردیم درحین نوشتن سندی که از بابت تعرفه های جدید حداقل آدم چندشش نمی شد که بنویستش  و دلمون خوش بود که ای بگی نگی حدود پنجاه وچند هزار تومانی تحریر برای ما می افته ، گوشم به حرف طرفین معامله بود که صحبت به  وقتگیر بودن نوشتن دفاتر در دفتر خونه ها کشید یکی گفتن ویکی شنیدن وما هم سرمون به کار خودمون مشغول بود که یک باره مشاور املاکی رو به یکی از اصحاب معامله گفت !!!!! آره ه ه ه شما درست می فرمائید اصلا یکی از اهداف دولت الکترونیک حذف همین جور برنامه های بیخود واتلاف وقت هاست  (دقت بفرمائید تنظیم سند شده بیخود)قراره که یه برنامه جامع تدوین بشه وبه محض اینکه طرفین در مشاور املاک پای معامله رو امضاء زدن وپول رد وبدل شد دیگه واسه تنظیم سند به دفتر خونه مراجعه نکنن مستقیما برن اداره ثبت وسند بگیرن ، توی دلم گفتم پس  مالیات دارائی وحق الثبت و رهن وباز داشت بودن ملک و......چی میشه ؟؟؟؟ که یه دفعه یکی زد پس گردنم وگفت ای بابا این پیر مرد مشاور املاکی که چیزی نمیدونه اونی که این درسها رو تو گوشش فرو کرده حتما کم کم یه فکری هم برای اونجا میکنه مگه غیر از اینکه ماه قبل مصطفی قلی خان واسه صنفش دانشگاه راه انداخت؟؟ اینم روش  حتما انجام می ده !! شما فکر حقوق مردم نباش !! فکر حق خودت باش فکر اجاره وفکر قسط وهزار بدبختی خودت باش.....................

تو همین فکرا بودم که مشاور املاکی ادامه داد : دلیلش هم همین بس که ما واسه تنظیم اوراق خودمون در مشاور املاک مثلا واسه همین سند شما ششصد هزار تومان گرفتیم  ودفتر خونه داره شصت وشش هزار تومان می گیره پس کار ما خیلی مهم تره  که دولت به ما اجازه داده پول بیشتری بگیریم وچون کار دفتر خونه موازی کاری هستش پولش هم کمتره

دیگه طاقت نیاوردم والبته بعداز اینکه  هزینه سند وصول وسند امضاء شد حسابی از خجالت مشاور املاکی در اومدم البته با حرفهای بجا وقانونی

 این مشت نمونه ای از خروار هستش که باید به گوش مسئولین زحمت کش ودلسوز (والبته انشاء الله همیشه بیدارواگاه ) ما برسه تا یه وقت مثل اتومبیل نشه که علی رقم اینکه رای به نفع ما داده شد هنوزهم آقایان راهوری در مراکز تعویض پلاک به مردم می گن همون برگه سبز کذائی واسه شما کافیه و

هزاران دردسرو دلشوره در دل ما ایجاد می کنن

به امید بیداری وهمراهی همه افراد تنهای  جامعه بزرگ سردفتری

 

چه کنیم با این تعرفه ها؟؟؟

نظر شما چیه؟

حق التحریر دفاتر اسناد رسمی

تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی

سه شنبه 11 مرداد 1390 - 12:12:12 ب.ظ  

 نظر به اينکه مطابق ماده 54 قانون دفاتر اسناد رسمي و کانون سردفتران و دفترياران مصوب 1354 تعرفه حق التحرير دفاتر اسناد رسمي پس از بررسي  به شرح زير تعيين گرديده است ، لذا از تاريخ  90/5/15 در کليه دفاتر اسناد رسمي لازم الاجرا خواهد بود . مقتضي است مراتب جهت اجراي دقيق تعرفه هاي تعيين شده به دفاتر اسناد رسمي ابلاغ گردد .  

 بديهي است معاون محترم امور اسناد ، مديران محترم کل استانها ، مدير کل محترم امور اسناد و سردفتران ، مدير کل دفتر بازرسي و پاسخگويي به شکايات و کليه رؤساي محترم واحدهاي ثبتي ، وظيفه نظارت برحسن اجراي اين بخشنامه را بر عهده خواهند داشت .

 الف – اسناد مالي (‌موضوع ماده 123 اصلاحي قانون ثبت )‌

 يک :‌ اسناد رهني ،‌ با حق استرداد و ذمه :‌ رديف عنوان تعرفه

 1-1 تا مبلغ ده/ 10 ميليون ريال مقطوعاً   450/000   ريال

 2-1 تا مبلغ دويست ميليون ريال  نسبت به مازاد ده ميليون ريال 4 در هزار

 3-1 تا مبلغ يک ميليارد ريال  نسبت به مازاد دويست ميليون ريال 2 در هزار

 4-1  بيش ازمبلغ يک ميليارد ريال نسبت به مازاد يک ميليارد ريال 5/0در هزار  

 دو : اسناد اموال منقول :‌

 رديف           عنوان          تعرفه

 1-2 ) تا مبلغ دو  ميليون ريال مقطوعاً  170/000  ریال 

 2-2 ) تا مبلغ ده ميليون ريال نسبت به مازاد دو ميليون ريال 23 در هزار‌

 3-2 ) تا مبلغ دويست ميليون ريال نسبت به مازاد ده  ميليون ريال 3 درهزار

 4-2 ) تا مبلغ يک ميليارد ريال نسبت به مازاد دويست ميليون‌ريال 2 در هزار

 5-2 ) بيش از مبلغ يک ميليارد ريال نسبت به مازاد يک ميليارد ريال 5/0 در هزار

   سه :‌ اسناد غير منقول طبق ارزش معاملاتي و ساير اسناد مالي : رديف عنوان تعرفه

 1-3 ) تا مبلغ دو ميليون ريال مقطوعاً 250/000 ريال

 2-3 ) تا مبلغ ده /10   ميليون ريال نسبت به مازاد دو ميليون ريال 40 در هزار

 3-3 ) تا مبلغ دويست ميليون ريال نسبت به مازاد ده ميليون ريال 4 در هزار

 4-3) تا مبلغ يک ميليارد ريال نسبت به مازاد دويست ميليون ريال 3 در هزار

 5-3) بيش از مبلغ يک ميليارد ريال نسبت به مازاد يک ميليارد ريال 1 در هزار    

ب : اسناد غير مالي :‌ (‌ موضوع ماده 124 اصلاحي قانون ثبت )‌ ردیف عنوان تعرفه

 1 - وکالتنامه هاي مختصر که براي فروش ملک و يا صلح سرقفلي نباشد 250/000 ريال

 2 - وکالتنامه هاي مفصل که براي فروش ملک و يا صلح سرقفلي نباشد 350/000 ريال

 3 - وکالتنامه هاي مختصر که براي فروش ملک و يا صلح سرقفلي باشد 400/000 ريال

 4 - وکالتنامه هاي مفصل که براي فروش ملک و يا صلح سرقفلي باشد 500/000 ريال

 5 - تنفيذ نامه ،‌رضايت نامه ،‌ اقرارنامه ،‌ تعهد نامه ، متمم قرارداد‌ و اقاله مقطوعا 300/000    ریال

 6 - تقسيم نامه براي هر واحد تقسيم مال منقول نظير خودرو و غير منقول مانند زمين، آب ‌ و قطعه تفکيکي  200/000  ريال

 7 - تعهدنامه دانشجويي که به نفع مراکز آموزش عالي يا آموزش و پرورش و صندوق هاي مربوط به آن ها تنظيم مي شود .  80/000  ريال

 8 - وقف نامه و وصيت نامه مختصر 500/000  ريال

 9 - وقف نامه و وصيت نامه مفصل 800/000  ريال

 10 - صلح دعاوي و قراردادهاي غيرمالي 300/000  ريال

 11- تعويض يا ضم وثيقه 400/000 ريال

 12 - ساير اسناد غيرمالي 100/000 ريال  

 ج : ساير خدمات ثبتي ردیف عنوان واحد تعرفه

 1 - فک رهن يا فسخ سند  100/000 ريال

 2 - صدور اجرائيه هربرگ A4  40/000    ریال

 3 - صدور اجرائيه هر برگ A3  60/000 ريال

 4 - صدور اخطاريه هر نفر 50/000 ريال

 5 - امور مربوط به قبوض سپرده  هر برگ 60/000  ريال

 6 - تهيه رونوشت از ثبت دفتر ‌هر برگ 80/000  ريال

 7 - تهيه و تصديق فتوکپي از اسناد و مدارک دفترخانه هر برگ 30/000  ريال

 8 - تهيه و تصديق فتوکپي مدارک ( موضوع ماده 57 قانون آئين دادرسي مدني ) ‌ هر برگ 5/000  ريال

 9 - تهيه و تصديق فتوکپي اسناد مالکيت (موضوع بند 299 مجموعه بخشنامه هاي ثبتي) در صورتي که توسط ذينفع دريافت گردد  هر برگ     5/000  ریال

   10 - صدور گواهي علت عدم ثبت سند ( موضوع بند  89 مجموعه بخشنامه هاي ثبتي) - 100/000 ريال

 11 - عزل يا استعفاي وکيل در حاشيه سند وملاحظات ثبت دفتر - 100/000 ريال

 12 - گواهي امضاء هر امضاء 100/000 ريال

 13 - صدور گواهي الکترونيکي هر گواهي مطابق با مصوبه هيأت وزيران

 14 - تهيه استعلام براي سازمان ثبت و يا ساير ادارات هر نسخه 50/000 ريال  

 تبصره 1- پرداخت حق التحرير ،‌ قيمت اوراق ، قبوض اقساطي و هزينه پست، بالمناصفه به عهده طرفين است مگر اينکه قبلاً توافق ديگري در اين خصوص به عمل آمده باشد يا يک طرف تمام آن را بپردازد.

 تبصره 2در صورتي که متعهد سند بيش از 4 نفر باشند به ازاي هر نفر اضافه  100/000  ريال اخذ مي شود

تبصره 3چنانچه سند در بيش از يک برگ تنظيم شود به ازاي هر برگ اضافي  80/000  ريال و به ازاي هر نيم برگ اضافي   50/000  ريال دريافت مي شود .

 تبصره 4 – حق التحرير وکالت براي فروش وسائط نقليه مطابق حق التحرير سند قطعي آن مي باشد .  

تبصره 5منظور از سند مختصر سندي است که حداکثر به اندازه 17 سطر اوراق نيم برگي باشد و منظور از سند مفصل سندي است که بيش از آن باشد .

 تبصره 6اسناداشخاص بي بضاعت با تأييد کانون سردفتران و دفترياران بدون دريافت حق التحرير، تنظيم و ثبت مي گردد . نحوه تقسيم اسناد مزبور و چگونگي نظارت بر اجراي آن به موجب دستورالعملي است که به تصويب هيأت مديره کانون سردفتران و دفترياران مرکز خواهد رسيد.

 تبصره 7دفاتر اسناد رسمي کليه مبالغ موضوع اين تعرفه را از طريق شبکه بانکي و به وسيله سامانه پرداخت الکترونيکي (مستقر در دفترخانه) دريافت مي نمايند .    

                                                                                              احمد تويسرکاني                                                                                          معاون رئیس قوه قضائیه و                                                                                          رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور   

منبع : http://www.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=41&ctl=Edit&mid=418&Code=2057

نقل ازوبلاگ جامعه سردفتران مازندران

 

آرزویم این بود

چی بگم که خودتون هم درد من هستین

 

یه لیوان آب خنک دارین یا نه ازترس پول برق یخچال دفتر روهم خاموش کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امان ازاین pos

توی این وانفسا وهم همه واین روزهای گرم وکسالت بار پر از بیکاری ،واسه شما همکارا یه کاری دارم اساسی توپ وخفن !!!!!

اقا کاردارم هلو   حسابی سرگرم می شید وحالشو می برید اصلا انقدر فکرتون رو مشغول میکنه که خواب از سرتون می پره

همکار محترم عزیز من استاد بزرگوار برادر دوست داشتنی اگه برابر بخشنامه های موجود از کارت اعتباری بانک ملی برای واریز وجوه استفاده می کنید (که شرط عقل هم همینه وهمکار ها می دونن منظورم چی هست ) فقط هفته ای یک بار آمار تراکنش های ناموفق سیستمتون رو چک کنیداونوقت که حساب خانه وبازر تون جور درنیومدحتما حسابی سرگرم می شید باور نداری از09622 بانک ملی بپرس!!

حکایت مردقصاب ، سگ و صاحبش

قصاب متوجه حضور یک سگ جلو مغازه شد خواست ردش کنه که دید یک تیکه کاغذ تود دهان سگ هست خوندش دید روش نوشته لطفا مقداری گوشت وقدری سوسیس بدین به سگ پول هم داخل کیف زیرگردنش هست !!!! گوشت به سگ دادن مگه میش؟؟؟؟؟

قصاب گوشت وسوسیس روداخل پاکت گذاشت سگ اون روبه دهان گرفت ودمی تکان داد وراه افتاد قصاب از روی کنجکاوی در مغازه روبست ودنبالش رفت  سگ از مسیر چند خیابان ردشد رسید به خط عابر پیاده چراغ قرمز بود انقدر منتظر موندتا چراغ سبز شد بعداز خط عابر ردشد تاسر یه خیابون رسیدبه ایستگاه اتوبوس یه اتوبوس اومد سگ یه قدم جلو رفت انگار که داشت مسیر اوتوبوس رو می خوند دوباره برگشت عقب دوتا اتوبوس دیگه هم اومدن ورفتن، سگ به همین منوال طی کرد تااینکه سوار اتوبوس چهارم شد چندتا ایستگاه وچهارراه رو رد کرد تارسید به یه ایستگاه سگ گوشت رو روی کف اتوبوس گذاشت وبا پنجه اش زنگ اتوبوس رو فشار داد اتوبوس وایستاد وسگ پیاده شد قصاب هم متحیر ومتعجب به دنبالش راه افتاد تا اینکه سگ به در یه خونه رسید وبا پهلوش به در کوبید چندلحظه منتظر موند اما کسی در رو باز نکرد دوباره با پهلوش به در کوبید بازهم کسی جواب نداد سگ اینبارگوشت رو روی سکوی  کنار در گذاشت  ورفت کنار پنجره وبا پنجه هاش به پنجره کوبید یک دفعه یک مرد عصبانی درحالی که پرخاش می کرد در رو باز کرد ودرحالی که به سگ ناسزا می گفت گوشت رو برداشت !!!!؟؟؟

مرد قصاب درحالی که از رفتار عجیب  سگ متعجب شده بود  روبه مرد کرد وگفت چرا با این سگ این طور رفتار می کنی این سگ خیلی باهوش هست واگر کمی قدرش رو بدونی  استفاده های خیلی بهتری می تونی ازش بکنی حتی می تونی در کتاب رکوردها اسمش رو ثبت کنی واز این طریق به شهرت وپول برسی صاحب خانه درحالی که عصبانی بود رو به مرد قصاب کرد وگفت هرچی به این سگ بگم حقش هست چون این دومین باره که از خونه می ره بیرون وکلیدش رو با خودش نمی بره!!!!

حالا مثل این  حکایت  داستان ماست که همیشه نیمه خالی لیوان رو می بییم آیا بهتر نیست که همدل وهمراه بشیم وقدر چیزهایی روکه داریم بدونیم  وبرای بدست آوردن اون چیزهایی که حق ماست رفتاری معقول وفعالانه ومثبت درپیش بگیریم  نه اینکه  منزوی بشیم ومفعلانه ، منفی وشتابزده عمل کنیم

قضاوت با شما دوستان

 

تله موش

با احترام به تمامی همکاران ،اساتید وذکر این مورد که درمثل هیچ مناقشه نیست:

موش از خواب بیدارشدو اومد در لونش خوشه طلائی خورشید چشمش رو نوازش کرد دستی به شکمش کشیدواز گرسنگی یادخوشه های طلائی گندم افتاد قدم زنان رفت به سمت مزرعه هنوز چند حبه ای از گندمهای خوشمزه نخورده بود که صدای تراکتور کشاورز نظرش رو جلب کرد کشاورز که دیروز برای خرید وسیله به شهر رفته بود کله سحر برگشت تا به کارهای روزانه اش برسه همسر کشاورز به سمتش دوید وباصدای بلند گفت خریدی ؟؟خریدی؟؟ کشاورز باصدایی محکم جواب داد بله خریدم خوبش رو هم خریدم !!!

موش باخودش فکر کرد حتما یه غذای خوشمزه هست خداکنه همسر کشاورز اون روببره آشپزخونه تامن امروز یه نهار درست وحسابی بخورم یه بسته قشنگ وتمیز که ظاهر جذابی داشت افتاد به دست زن  و زن کشاورز بی هیچ تعللی با خوشحالی تمام درحالی که مرتب می گفت دیگه راحت شدم دیگه آرامش پیدا می کنم همونجا اون بسته رو باز کرد آب تودهان موش جمع شده بود اما!!!!!!!!!!!اما یکدفعه گلوش خشک شد وچشمش سیاهی رفت !! یه تله موش !! بله یه تله موش بود اون چیزی که زن با خوشحالی بسته اش روباز می کردیه تله موش بود،دنیا پیش چشم موش سیاهی رفت ورنگی نداشت بعداز چند دقیقه که به خودش اومد فکر کرد باید تمامی حیوانات مزرعه رو باخبرکنم که متوجه باشن چه خطری وارد این مزرعه شده  القصه رفت سراغ مرغ وخروس اما اونها بابی تفاوتی گفتن این قضیه هیچ ربطی به ما نداره!!ناامید رفت سراغ اسب ،اسب شیه ای کشیدوبی تفاوت رفت!!موش ناامیدتراز قبل رفت سراغ  گاو شیری وگاو میش اما اونا هم بابی تفاوتی گفتن این مشکل هیچ ربطی به ما نداره !!موش خسته ناامید دلشکسته با استرسی شدید برگشت به لونه اش، هزار ویک فکر به ذهنش رسید اما هربار خط زدشون ، اون چیزی که از وجود تله موش بیشتر ناراحتش می کرد بی تفاوتی دوستا وهمسایه هاش بود  توهمین فکرا بود که در انبار باز شد زن کشاورز با تله موش وارد انبار شد وتله موش رو یه گوشه ای گذاشت ورفت  .موش هم از ترس توی لونه اش قایم شده بود اما بوی تکه پنیری که روی تله بود هوش از سرش برده بود چند بار رفت تا جلوی تله ولی از ترس برگشت فنیمه شب شده بود وهمه جا ساکت وآراوم  که یک دفعه زن کشاورز با صدای تله از جاش پرید ودوان دوان وارد انبار شد!!

ادامه نوشته

رفتم ودیدم

پیرو پست قبلی که نوشتم همکار محترم مسئولی

بار این مسئولیت باعث شد که یه بار دیگه یه سر برم سایت سازمان

رمز عوض کردیم  اونم چه رمزی   القصه  دیشب که اون پست رونوشتیم  میرزای عزیز کامنت فرمودند که ما رفتیم ودیدیم اونم چه دیدنی که اگر پرینت بخواهیم بگیریم پانصدو اندی صفحه  زیربارخواهیم رفت وبماند استهلاک  پرینتر وجوهرو وپول برق و وقت بی ارزش و............... واینکه اعتراض کردیم وعزیزان ناراحت شدند

روی همین حساب من هم دوباره تلاش کردم ورفتم ودیدم  بله جونم برات بگهدرفتم آرشیو پیامها دیدم وضرب  کردم وجمع کردم

رسیدم به عدد ۱۷۸۷۵که اگر این روبخواهیم پرینت بگیریم  به چند نتیجه رسیدم ۱)باید از جیب هم پول بذاریم و

 ۲)که اگر بریم یه خدمات چاپ وپرینت هم بزنیم بهتره همه جورش البته 

اما ایکاش  این اطلاعات که تحت فرمت آفیس ارائه شده  چند ماه دیرتر ارائه  و این سایت اجراء میشد ولی  تحت یه موتورجوستجو که سران دفاتر ضمن مراجعه به سایت صرفا با درج نام ونام خانوادگی وکد ملی افراد موارد پیش روی رو (اعم از محجوریت ممنوع المعامله ورشکستگی ورفع) جستجو می کردند

که این کار نه تنها امنیت کاری رو بالا می برد وبه صورت آن لاین می شد به یه دیوار قرص ومحکم مثل سازمان ثبت تکیه کرد ،با توجه به اینکه امسال هم سال جهاد اقتصادی نامیده شده یه شیوه بخصوص در اجرائی کردن اهداف بالای این طرح بود چراکه درمصرف اوراق وجوهر وحتی برق مصرفی پرینتر به مقدار بسیارزیادی صرفه جوئی می شد، البته وقت گرابهای سران دفاتر هم انشاء صرف تحقیق وافزایش معلومات میشد.